Bankacılık sektörü uzun süredir müşterilerine çağın gereksinimlerine uygun hizmetler sunma amacıyla, geleneksel bankacılık iş modelleri ve altyapıları yerine koymak üzere yeni teknolojik çözümler sunarak pazarlama stratejilerini oluşturmaktadır. Bulut bilişim hizmet modelinin bankacılık finansal hizmetlerinde ve pazarlama stratejilerinde kullanımı yeni bir konu değildir. Ancak son dönemde öne çıkan finansal teknolojilerinin (FinTek), bulut bilişimin yenilikçi ve daha etkili bir şekilde pazarlamada kullanılmasını teşvik ederek, bu iki alan arasındaki iş birliğini daha ileri seviyelere taşıma potansiyeline sahip olduğu görülmektedir. Bu araştırmada, bankacılık sektöründe pazarlama stratejilerine yönelik olarak FinTek ve bulut bilişim iş birliğinin konumunun ve rolünün incelenmesi ve elde edilecek sonuçlar doğrultusunda öneriler getirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada ayrıca, Türkiye'de bankacılık sektöründeki finansal hizmetlerde bulut bilişim hizmet modelinin kullanımına dair Resmî Gazete'de 2020 yılında yayınlanmış olan ilgili BDDK Yönetmeliğinde belirtilen hukuki düzenlemelerde araştırılmıştır. Bu araştırmanın bankacılık sektöründeki pazarlama faaliyetlerinin etkinliğinde FinTek ve bulut bilişim iş birliğinin potansiyelini ortaya koyması açısından literatüre katkı sağlayacağı değerlendirilmektedir.
The banking sector has been creating marketing strategies for a long time by using new technological solutions to replace traditional banking business models and infrastructures in order to provide services to customers in line with the needs of the age. The use of cloud computing service model in banking financial services and marketing strategies is not new. However, it is seen that the recently prominent financial technologies (FinTech) have the potential to further the cooperation between these two fields by encouraging the innovative and more effective use of cloud computing in marketing. In this research, it is aimed to examine the position and role of FinTech and cloud computing cooperation for marketing strategies in the banking sector and to make suggestions in line with the results to be obtained. In the study, the legal regulations specified in the relevant BRSA Regulation published in the Official Gazette in 2020 regarding the use of cloud computing service model in financial services in the banking sector in Turkey were investigated. It is considered that this research will contribute to the literature in terms of revealing the potential of FinTech and cloud computing cooperation in the effectiveness of marketing activities in the banking sector.